Philippines Pawalan Corong Corong Village ZIP LINE


 

Kochani !!!!

W miejscowości Corong Corong, możecie zjechać na linie pomiędzy wyspami. Jedna z kilku atrakcji w tej okolicy. Po zaliczeniu kilku nurkowań i kilkugodzinnej wycieczki po okolicznych wyspach, po uszkodzeniu lewego ucha podczas nurkowania, w ostatni dzień pobytu w El Nido, zdecydowałem się zjechać na linie pomiędzy wyspami. To był świetny pomysł. Rano wynająłem za 400 peso skuter, którym dojechałem z El Nido do Las Cabanas Beach. Czas przejazdu z  El Nido, około 10 minut, dystans, około 4-5 km… Zaparkowałem skuter na  dole, przy drogowskazie – ZIP LINE  -> !!!   Po krótkim, ale intensywnym spacerze pod górę, zalany potem dotarłem na górę.

Na górze okazało się, że są 3 opcje zjazdu do wyboru:

  1. zjazd tradycyjny w  pozycji siedzącej w jedną stronę, koszt 500 peso
  2. zjazd w pozycji “na pająka” ( “spyderman”), w jedną stronę, koszt 900 peso
  3. zjazd w pozycji “na pająka” w dwie strony 1400 peso

Informacyjnie – 1000 peso = 80 zł

Po krótkim odpoczynku, sprawdzeniu lin, mocowań, spaleniu papieroska wykupiłem  zjazd w  pozycji siedzącej w jedną stronę. Celowo nie wziąłem zjazdu w dwie strony, ponieważ chciałem przejść się przesmykiem i nakręcić ujęcia z  przesmyku na lini, z  ludźmi, którzy po mnie mieli zjechać na drugą wyspę. Plan zrealizowany w  90%, w drodze powrotnej dopadł mnie deszcz i nie udało mi się na spokojnie nakręcić całej trasy. Po 1,5h spędzonej w restauracji na plaży, deszcz wreszcie przestał padać, zapłaciłem rachunek i udalem się w  poszukiwaniu swojego skutera. Trasa dosyć wyczerpująca, poszedłem skrótem z plaży na górę, po wyślizganej glinianej ścieżce w klapkach ;). Po pokonaniu góry, trasa około 25-30 minut, zobaczyłem skuter, który stał tam gdzie go zostawiłem, nic mu się nie stało podczas tej  1.5h burzy. Radość z przerwy w deszczu nie trwała długo, drogę powrotną przejechałem  w deszczu, ale było warto!!!!!

Krótki film z tego zjazdu, dłuższy pojawi się niebawem. Miłego oglądania.

 

Philippines Pawalan Corong Corong Village ZIP LINE – Jarosław Kultys, 5/2016

Leave a Reply

