Thailand – Krabi – Koh Lanta -Don Sak – Koh Phangan – 3/2013 pt.3


Tajlandia, Koh Phangan.

Z Koh Lanta udaliśmy się na Koh Phangan, właścicielka jednej z restauracji, gdzie chodziliśmy na kolację odradzała nam wyjazd na Koh Lanta, powiedziała – nie jedźcie tam, to jest wyspa “Drugs People” Niebezpieczna i nieprzyjemna, pełno tam oszustów i naciągaczy… Pojechaliśmy to sprawdzić.

Kilka zdjęć z transferu z Koh Lanta oraz z Koh Phangan:

Koh Phangan, jedna z mniejszych wysp w okolicy Koh Samui, na której odbywają się słynne imprezy “FULL MOON PARTY”, kochani, to trzeba zobaczyć na własne oczy co tam się dzieje podczas tej imprezy 😉 Na youtube jest sporo filmików, wystarczy wpisać ” thailand koh phangan full moon party” i wyskoczy nam sporo materiału video. Impreza jest na najładniejszej plaży na tej wyspie, na Haad Rin. Na Haad Rin w ciągu dnia jest mało turystów, wszyscy odsypiają ostrą, dziką nocną imprezę. Po za okresem, kiedy są imprezy Full Moon Party, ta wyspa jest spokojnym miejscem. Jedna uwaga, na tej wyspie po raz pierwszy spotkaliśmy się z naciągaczami z wypożyczalni skuterów. Wynajęcie skutera jest na podstawie paszportu, koszt wynajęcia około 200 THB, ale jest jeden haczyk. Przy wypozyczeniu zawsze wpiszcie do umowy gdzie dany skuter ma rysy, co jest połamane itp, zróbcie zdjęcia tego skutera/filmik najlepiej z widokiem w tle osoby z wypożyczalni, żeby później przy oddaniu skutera nie było nieprzyjemnej sytuacji, że nagle na tym porysowanym, połamanym skuterku, ” mili panowie z wypożyczalni” znajdują rysę, której ” wcześniej nie było” i chcą za to 5000-7000 THB. Tak, niestety to jest na tej wyspie znany nr, jak nie zapłacisz za rysę na skuterku, to nie oddadzą Ci paszportu a bez niego nie opuścisz kraju. Raz wypożyczyliśmy na tej wyspie skuter, od gościa obok pensjonatu, chciał w zastaw paszport, powiedziałem, że paszportu nie oddam, że mogę dać tylko 200$ kaucji, niechętnie wziął tą kaucję. Jak poprosiłem, żeby na umowie wynajęcia skutera, zaznaczył gdzie są na nim rysy, to  powiedział, że nie ma takiej potrzeby, więc sam wziąłem tą umowę i przy nim na umowie zaznaczyłem miejsca, na których są rysy ( w sumie to zaznaczyłem cały skuter, tak był porysowany, dodatkowo porobiłem z każdej strony zdjęcia/ boki/przód/tył/widok z góry i od dołu) Miły koleś z wypożyczalni nie był zadowolony z tego, powiedział, że to nie potrzebne, odpowiedziałem mu, że skoro to niepotrzebne, to czemu tego sam na umowie nie zaznaczył od razu, tylko ja musiałem to zrobić po dłuższej dyskusji… Skuter, to była jakaś zajeżdżona padlina, silnik nie miał siły podjechać pod górkę w  okolicy Baan Haad Rin. Musiałem go pchać pod górę. Jak go oddawałem wieczorem do wypożyczalni, koleś zapalił cztery halogeny na  podwórku i oglądał go z każdej strony przez 20 minut, zaśmiałem się do niego i powiedziałem, że niech nie szuka rys na tym skuterze tylko oddaje mi kasę, że mam na umowie zaznaczone miejsca gdzie jest porysowany i dodatkową dokumentację foto. Wściekł się, wyszła jego matka i zapytała, czy ma mój paszport, powiedział, że nie ma, że tylko ma kaucję 200$. Jego matka powiedziała do niego, że jest głupi, że powinien wziąć ode mnie paszport a tak to teraz musi mi oddać kaucję…

Fakt, część ludzi, która wypożycza skutery na tej wyspie, jeżdżą nimi po pijaku i są na wspomagaczach różnego typu. Na wyspie jest dużo informacji o wypadkach, część tych skuterów jest niszczona, porysowana, połamana, ale nie dajmy się sami na to naciągać i płacić ciężką kasę za to co zrobili inni…

Z Koh Phangan mieliśmy transfer nocnym autobusem do Bangkoku. Koszt przejazdu 1400 THB/os. Trasa – Koh Phangan – Pier Don Sak – Bangkok. Start z Koh Phangan o godz. 4 pm, w Bangkoku byliśmy na drugi dzień rano o godz. 6.30 am.

Od “wujka dobra rada”Do autobusu zabierzcie ciepły polar i czapkę na głowę, to nie żart, w  autobusie klima jest rozkręcona na maxa, jest zimno. Dokumenty i gotówkę, trzymajcie przy sobie, nie w plecaku, czasami ludziom, podczas takiego nocnego kursu, ginie w tajemniczy sposób kasa i elektronika z ich plecaków podręcznych, które na nocnych postojach zostają w autokarze. Nie zawsze, ale czasami są takie sytuacje.

Miłego podróżowania.

Zrzut ekranu 2016-05-07 o 20.03.57

Transfery:

From Krabi to Koh Lanta- time 2 h

z Koh Lanta na Koh Phangan – 10 h ( pier from Don Sak To Koh phangan – time 2.5 h)
Jarosław Kultys
tel. +48 693-933-694
jaroslaw.kultys@icloud.com

Leave a Reply

